niedziela, 9 października 2016

Jorge Lorenzo jeździł bolidem F1

Jorge Lorenzo, dzięki sponsorowi, firmie Monster, na Silverstone mógł przejechać się bolidem Formuły 1, zespołu Mercedes.

Długoletnie przygotowania w symulatorze oraz w bolidzie F2 do jazdy w bolidzie Formuły 1 w końcu stały się rzeczywistością.

"Przede wszystkim chciałbym podziękować Monster Energy za danie mi tej szansy. To było wspaniałe doświadczenie, dosłownie jak marzenie. Kilka ostatnich dni były dla mnie bardzo wyjątkowe. Miałem okazję współpracować z jednym z najlepszych inżynierów w tym sporcie, prowadziłem bolid F2, miałem sesje testowe w symulatorze i w końcu zrealizowałem cel".

"Doświadczyłem jazdy bolidem Formuły 1. To było niesamowite. Jestem bardzo zadowolony z czasu okrążenia. Z tego co mówili inżynierowie, moje czasy były bardzo konkurencyjne. Bolid bardzo płynnie się prowadzi, spodziewałem się bardzo nerwowego i trudnego samochodu, ale wszystko było bardzo dobre: prowadzenie, silnik, wszystko".


"To było dość łatwe. Bolid jest w zakrętach naprawdę szybki, a jego przyczepność jest nieprawdopodobna. Na pierwszym okrążeniu czujesz moc, ale kiedy się już do tego przyzwyczaisz, staje się podobna do tej w motocyklu MotoGP. W zakrętach jesteś w innym świecie, jedziesz o 40km/h szybciej w środku zakrętu. Zaskoczyło mnie również to jak późno można hamować i to jaką przyczepność uzyskuje bolid na pełnym gazie w szybkich zakrętach" - zakończył Lorenzo.


Inżynierowie byli zadowoleni z Hiszpana. "Był pełen entuzjazmu, odkąd pojawił się na torze. Pomiędzy stintami śledził dane, chcąc znaleźć obszary wymagające poprawę. Można zrozumieć czemu jest on dwukrotnym mistrzem świata na dwóch kółkach. Jego zainteresowanie w szczegółach było imponujące. To było wielkie przeżycie dla nas, by móc współpracować z Jorge. Życzymy mu wszystkiego dobrego na resztę sezonu MotoGP" - powiedział Richard Lane, jeden z inżynierów Mercedesa. 


Jorge już w 2012 roku jeździł bolidem, ale serii GP2 zespołu Dallara po torze w Valencii. Był to jednak bolid z 2007 roku. Uzyskał on czas 1m 24.9s, gdzie rekord pole position z tamtego czasu wyniósł 1m 19.312s. Warto jednak zaznaczyć, że rekord MotoGP na tym torze wynosił 1m 32.582s.


Zapraszam na mojego Twittera - @SebMoto99

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz